تحقیق بازاریابی به روشAPH در یک شرکت

آمیخته بازاریابی,بازاریابی,پاورپوینت بازاریابی روشAPH,پروژه در مورد,تحقیق آماده در مورد بازاریابی روشAPH,تحقیق بازاریابی روشAPH,تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی,دانلود تحقیق در مورد تحلیل سلسله مراتبی,روشAPH,مقاله در مورد تحلیل سلسله مراتبی
تحقیق بازاریابی به روشAPH در یک شرکت

رفتن به سایت اصلی

بخشی از متن تحقیق:چکیدهدر ادبیات نوین مدیریت هر یک از وظایف مدیران مانند برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و … جلوه ای از نوعی تصمیم گیری هستند. در این میان تصمیم گیری راجع به انتخاب عناصر آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، توزیع، ترفیع) و تعیین اولویت نسبی هر کدام که شالوده اساسی سیستم بازاریابی را تشکیل می دهد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که علاوه بر ارضای نیازهای بازار هدف باید با اهداف سازمانی و بازاریابی موسسه نیز منطبق باشد. این مقاله انتخاب آمیخته بازاریابی با رویکرد استراتژیک در نظر می گیرد که بدنبال ارزیابی همزمان شرایط فعلی و احتمالی آینده محیط داخلی و خارجی می باشد، مطالعه در شرکت کاشی مرجان انجام گرفته و با توجه به ساختار مسأله از روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) استفاده شده است. پس از شناسایی معیارهای مؤثر بر انتخاب آمیخته بازاریابی در صنعت کاشی کشور به کمک پرسشنامه ، با استفاده از مقایسه های زوجی و تحلیل آن به کمک نرم افزار Expert Choice (انتخاب خبره) وزن نهایی هر یک از اجزای عناصر آمیخته بازاریابی شناسایی گردید، و در نهایت یک مدل انتخاب آمیخته بازاریابی در صنعت کاشی پیشنهاد شده است. در بین اجزای آمیخته بازاریابی ، زیبایی و طرح ظاهری کالا و تنوع تولیدات، فروش اقساطی و ارایه تخفیف به نمایندگی ها، مناسب بودن کالاهای مورد نظر خریداران و تحویل آنها در موعد مقرر و تبلیغ بین       کاشی کاران و انبوه سازان و تبلیغ در مجلات تخصصی (بترتیب متناظر با محصول، قیمت، توزیع و ترفیع) از بالاترین اولویتها برخوردار میباشد.واژه های کلیدی :آمیخته بازاریابی – تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) AbstractIn the new literature, any duty of planning, organizing and control for management represents a kind of decision making. For a marketing system, the main concern is on the decisions regarding the marketing mix (product, price, place and promotion) and determining their priorities. This article investigates the selection of the marketing mix with strategic approach by evaluating the opportunities and the threats of the internal and external situations in Marjan Tile Company. First, the effective factors on the marketing decisions in the tile industry are recognized by comparing the sale agent views which are extracted from the questionares. Then, the priorities of the factors are determined using the analytical hierarchy process and finally, a model for marketing mix selection in the tile industry is proposed. Spss is used for statistical analysis and Expert Choice is used to extract first, the most important effective factors, and second, to find the priorities of the factors.  The resulted preferences in order are as follows: elegance and design of the tiles, diversity of production, selling by installment, giving discount to the agent, assortment of the goods, on-time deliverying and advertising among tile-layers and architects and in specialized journals.Keywords: Marketing Mix, Analytical Hierarchy Processمقدمهتصمیم گیری جوهره مدیریت است و مدیر کسی است که هر لحظه تصمیم می گیرد. فرآیند تحلیل سلسله مراتبی از معروفترین فنون تصمیم گیری چند معیاره (کمی یا کیفی) می باشد که اساس آن بر مقایسه های زوجی نهفته است. تصمیم گیرنده، کار خود را با فراهم آوردن درخت سلسله مراتب تصمیم آغاز می کند. درخت سلسله مراتب تصمیم، عوامل مورد مقایسه و گزینه های رقیب مورد ارزیابی در تصمیم را نشان می دهد.سپس با انجام مقایسه های زوجی، وزن هر یک از عوامل را در راستای گزینه ها مشخص و در نهایت منطق AHP به گونه ای اوزان نسبی حاصل برای عوامل و گزینه ها با همدیگر تلفیق می کند تا تصمیم بهینه حاصل آید.آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، توزیع و ترفیع) از مقوله های مهم در تصمیم گیریها و ارزیابیهای مربوط به بازاریابی یک بنگاه است چون که آمیخته بازاریابی یا استراتژی بازاریابی، ترکیبی از عناصر لازم برای برنامه ریزی و اجرای کل عملیات بازاریابی است. از سوی دیگر عناصر آمیخته بازاریابی قابل کنترل بوده و با یکدیگر رابطه متقابل دارند. تصمیم در مورد یکی از آنها بر روی فعالیت مربوط به دیگر عناصر تأثیر می گذارد و اگر اجزای آمیخته بازاریابی بنحو مؤثری با یکدیگر ترکیب شوند بنحوی که هم با نیازهای مصرف کننده و هم با نیروهای محیطی و در کل بازار هدف انتخاب شده هماهنگی داشته باشند، باعث پدید آمدن یک سیستم بازاریابی موفق می شوند. تکنیک AHP از آنجا که توانایی مواجهه با مسائل تصمیم گیری چند معیاره را دارا بوده، همچنین روشی برای اندازه گیری معیارهای کیفی و شیوه ای بر مبنای اولویتها را فراهم می سازد، به مدیران امکان می دهد تا بوسیله ساده کردن و تسریع در فرایند تصمیم گیری خود، تصمیمات مؤثری را در موضوعات پیچیده اتخاذ کنند. از دیگر مزایای AHP اینکه نه تنها امکان لحاظ کردن همزمان معیارهای کمی و کیفی مختلف را که بر عناصر آمیخته بازاریابی مؤثرند فراهم می سازد، بلکه امکان تخمین،   پیش بینی و بررسی تغییر عناصر آمیخته بازاریابی را نیز برای مدیر بازاریابی شرکت فراهم می کند که در نهایت این امر منجر به انتخاب یک آمیخته بازاریابی با رویکردی استراتژیک برای شرکت می شود. این به عنوان یک ابزار برای شرکت در صنعت کاشی کشور تلقی شده و شرکت را در جهت دستیابی به سهم بازار بیشتر و دستیابی به یک استراتژی مناسب بازاریابی در بین رقبا رهنمون خواهد ساخت. تحقیق حاضر درصدد رسیدن به اهداف ذیل می باشد…این تحقیق با فرمت word قایل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.تعداد صفحات تحقیق: 14

 

آمیخته بازاریابی تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی بازاریابی روشAPH تحقیق بازاریابی روشAPH دانلود تحقیق در مورد تحلیل سلسله مراتبی مقاله در مورد تحلیل سلسله مراتبی تحقیق آماده در مورد بازاریابی روشAPH پاورپوینت بازاریابی روشAPH پروژه در مورد

  • طرح توجیهی تاسیس شرکت طراحی صفحات وب و نرم افزاری

    دانلود رایگان طرح توجیهی تاسیس شرکت طراحی صفحات وب,دانلود طرح توجیهی تاسیس شرکت طراحی صفحات وب,دانلود طرح توجیهی تاسیس شرکت نرم افزاری,طرح توجیهی تاسیس شرکت طراحی صفحات وب,طرح توجیهی تاسیس شرکت نرم افزاری طرح توجیهی تاسیس شرکت طراحی صفحات وب…

  • تحقیق وكالت دادگستري در فرانسه

    پایان نامه پیرامون وكالت دادگستري,پروژه وكالت دادگستري,تحقیق در مورد وكالت دادگستري,تحقیق وكالت دادگستري,حقوق تطبیقی,دانلود تحقیق وكالت دادگستري,کار تحقیقی وكالت دادگستري,مقاله وكالت دادگستري تحقیق وكالت دادگستري در فرانسه رفتن به سایت اصلی بخشی از متن تحقیق:وكالت دادگستري در فرانسه ، حرفه…

  • جزوه مدار الكتريكي 1 و 2 رشته برق گرایش مخابرات

    جزوه مدار الكتريكي1و2,جزوه مدار الكتريكي1و2 ارشد,جزوه مدار الكتريكي1و2 برای کنکور,جزوه مدار الكتريكي1و2 کنکور,دانلود جزوه مدار الكتريكي1و2,دانلود جزوه مدار الكتريكي1و2 ارشد,دانلود جزوه مدار الكتريكي1و2 کنکور جزوه مدار الكتريكي 1 و 2 رشته برق گرایش مخابرات رفتن به سایت اصلی دانلود جزوه…

  • پاورپوینت کتاب حافظ 2 فاطمه کوپا

    پاورپوینت کتاب حافظ 2 فاطمه کوپا,خلاصه کتاب حافظ 2 فاطمه کوپا,دانلود پاورپوینت کتاب حافظ 2 فاطمه کوپا,دانلود رایگان کتاب حافظ 2 فاطمه کوپا,دانلود کتاب حافظ 2 فاطمه کوپا,کتاب حافظ 2 فاطمه کوپا,نکات کتاب حافظ 2 فاطمه کوپا دانلود پاورپوینت کتاب…

  • تحقیق فشار خون بالا و پایین

    پایان نامه فشار خون بالا و پایین,تحقیق فشار خون بالا و پایین,فشار خون بالا,فشار خون بالا چند,فشار خون بالا و پایین,فشار خون بالا و پایین چه ضررهایی دارد,فشار خون بالا و پایین چه ضرری دارد,فشار خون بالا و پایین چیست,مقاله…

  • نمونه سؤال امتحان نهایی حسابداری صنعتی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 92

    امتحان نهایی حسابداری صنعتی,امتحان نهایی حسابداری صنعتی سوم هنرستان,دانلود نمونه سؤال امتحان نهایی حسابداری صنعتی سوم هنرستان,نمونه سؤال امتحان نهایی حسابداری صنعتی سوم هنرستان,نمونه سوال امتحان نهایی حسابداری صنعتی دانلود نمونه سؤال امتحان نهایی حسابداری صنعتی سوم هنرستان به همراه…

  • ریخته گری گریز از مرکز

    پروژه پیرامون ریخته گری گریز از مرکز,تحقیق پیرامون ریخته گری گریز از مرکز,تحقیق رشته متالورژی,دانلود مقاله ریخته گری گریز از مرکز,ریخته گری گریز از مرکزتحقیق ریخته گری گریز از مرکز,گریز از مرکز,متالورژی,موادریخته گری دانلود ریخته گری گریز از مرکز دانلود…

  • ترجمه مقاله انگلیسی با عنوان قابلیت اطمینان میکروالکترونیکی- الگوریتم های موازی برای پیدا کردن نمونه

    دانلود مقاله ترجمه شده کامپیوتر,مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر,مقاله ترجمه شده رشته مهندسی کامپیوتر,مقاله ترجمه شده کامپیوتر,مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر ترجمه مقاله انگلیسی با عنوان قابلیت اطمینان میکروالکترونیکی- الگوریتم های موازی برای پیدا کردن نمونه رفتن به سایت اصلی…

  • پکیج نمونه فرم خام قراردادهای پیمانکاری ساختمان

    انواع قرارداد ساختمانی,پکیج قرارداد ساختمانی,دانلود قرارداد ساختمانی,فرم قرارداد ساختمانی,قرارداد ساختمانی,قرارداد ساختمانی با مصالح,قرارداد ساختمانی بدون مصالح,قرارداد ساختمانی نما,قرارداد های ساختمانی,متن قرارداد سا,نمونه قرارداد ساختمانی دانلود پکیج نمونه فرم خام قراردادهای پیمانکاری ساختمان دانلود فایل دانلود پکیج نمونه فرم خام قراردادهای…

  • پاورپوینت تصفیه پساب آلوده به مواد آلی به روش اکسیداسیون پیشرفته (AOP)

    اصول تصفیه پساب,اکسیداسیون پیشرفته,تصفیه پساب,تصفیه پساب آلوده به مواد آلی,تصفیه پساب به روش اکسیداسیون پیشرفته,جزوه تصفیه پساب,حذف مواد آلی,حذف مواد آلی پساب,روش اکسیداسیون پیشرفته,روش تصفیه پساب,روش حذف مواد آلی پساب دانلود پاورپوینت تصفیه پساب آلوده به مواد آلی به روش…